Jeden z pionierów gorzowskiego żużla. Zawodnik » Stali Gorzów Wielkopolski. Mechanik motocyklowy i konstruktor.
W latach 1952-1963 startował w barwach Stali Gorzów, przyczyniając się w 1961 roku do jej awansu z II ligi do najwyższej klasy rozgrywkowej. W 1964 roku zaniechał startów. Pod okiem Czesława Rymszy uczył się przygotowywać motory żużlowe do zawodów. Stał się jednym z najbardziej uznanych mechaników żużlowych w Polsce. Pracował też z reprezentacją kraju. Przygotowywał sprzęt zawodnikom reprezentującym Polskę podczas najważniejszych imprez żużlowych, na którym zdobywali medale mistrzostw Europy i świata. Wyszkolił kilku mechaników, którzy także zyskali uznanie w Polsce i z usług których korzystali nie tylko klubowi zawodnicy. Do jego uczniów zalicza się m.in. » Stanisław Maciejewicz.
W 1976 roku razem z » Edwardem Jancarzem i S. Maciejewiczem rozpoczął prace nad udoskonaleniem silnika 4-zaworowego. Razem opracowali bezstykowy system zapłonu, ale ostatecznie, ze względu na kłopoty materiałowe w Polsce, zaniechali dalszych prac. W latach 80. skonstruował model sprzęgła, który jako pierwsi wykorzystywali w swoich motocyklach żużlowcy Stali Gorzów. Na bazie żużlowej Jawy skonstruował pierwszy mały motor z przeznaczeniem do startów na minitorze. Dokonał tego na wiele lat, zanim nastała w Polsce moda na tego typu rozgrywki, w których uczestniczą kilkunastoletni chłopcy.
Na żużlu startował także jego młodszy brat Marian Pilarczyk i syn Piotr Pilarczyk. Zmarł w Gorzowie. Pochowany jest w alei zasłużonych na » cmentarzu komunalnym. [ Dane na dzień: 10.12.2021 ]